Průběh zakázek
1. Ověřit si telefonicky, že zakázka může být z kapacitních důvodů přijata a dohodnout se na základních údajích (rozsah, termín, orientační cena).
2. Zaslat objednávku písemně (stačí e-mailem).
3. Obdržet písemné potvrzení objednávky s potvrzením termínu a ceny za normostranu.
4. Po obdržení překladu jej zkontrolovat a potvrdit jeho převzetí.
5. Uhradit fakturu v době její splatnosti.
Přijímání zakázek a obchodní podmínky
Smluvní vztah mezi objednavatelem a
zhotovitelem:
Smluvní vztah mezi objednavatelem a zhotovitelem vzniká i bez uzavření
písemné smlouvy, a to na základě písemné objednávky (obvykle
elektronickou formou), která byla zaslána nebo jiným způsobem předána
zhotoviteli a ten ji písemně potvrdil. Taková objednávka je pro obě
smluvní strany závazná.
Povinnost zhotovitele:
Zhotovitel je povinen potvrdit přijetí poptávky nebo objednávky
bezprostředně po jejím obdržení v nejbližším možném termínu jeho
pracovní doby. Pokud je poptávka nebo objednávka doručena na konci pracovní
doby nebo po jejím konci, může zhotovitel zaslat toto potvrzení nejdříve
v následujícím pracovním dni.
Povinnost objednatele:
Objednavatel je povinen bezprostředně po obdržení provedené práce potvrdit
její přijetí zhotoviteli.
Co si rozmyslet před objednáním služeb
- specifikaci služby (překlad, korektura),
- termín dodání nebo provedení služby,
- účel, ke kterému bude požadovaný překlad použit
- další požadavky na grafickou úpravu textu nebo formát dokumentu,
- kontakt na osobu, se kterou je možno konzultovat odbornou terminologii a zkratky.